|| link exchange ||

10 September 2011

Sepeninggalan

Argh. Berbulan blog terbiar. Kesian blog ni. Minta maaf ye blog. Hari baik bulan baik ni, maafkan tuanmu ini. Huuu. Betapa lama tak terjage rase kalau ibu mengandung da memboyot perut. Memboyot sikit la, takde memboyot yang macam 9bulan tu. Ahaha.

Seperti mana selama untuk perut ibu itu memboyot, banyak yang terjadi sebenarnya dalam hidup aku. Serius banyak.

Sepeninggalannya blog ni bersendirian, aku kena buat intern selama 3bulan. Pergh. Kilang tu habuk dia tak payah cakap la, bunyi bising lagi. Dah nama pun kilang kan. Huh. Masuk kilang je nak kena pakai mask juga ear plug. Kalau tak, kau berpeluang untuk dapat penyakit paru-paru berhabuk juga telinga pekak. Tak tahu pulak pekak sementara atau pekak kekal kan. Ia bersandar pada tahap ukuran decible dalam kilang tu. Setakat aku buat intern kat situ Alhamdulillah masih sempurna deria paru-paru juga telinga aku. Syukur.

Seterusnya, sepeninggalan blog ni terbiar tanpa aku jenguk lagi, hubungan orang sini dengan orang sana sudah menjadi baik. Syukur sangat2. Yang berlalu biarkan berlalu. Yang lebih penting, kita belajar dari apa yang berlaku. Benda2 macam ni tak dapat nak kutip dengan duduk dalam kelas. Takdenya ditawarkan dalam subjek pilihan universiti. Kahkah. Kita sendiri kena hadapi dan rasa sendiri. Mana yang buruk kita buat sempadan, mana yang baik kita amik. Lepas ni sama2 kita jaga hubungan ni. Ada rezeki, ada jodoh, InsyaAllah hubungan ni boleh pergi lebih jauh lagi. Tiada siapa tahu bukan. Kita berusaha menjaganya. Yang penting niat kita. Hari tu kan kita ada sembang pasal niat kan. InsyaAllah dengan niat yang baik, Dia akan bantu kita. InsyaAllah.

Tapi semalam aku alpa dan lupa, yang mana sudah membuatkan orang sana terkilan dengan apa yang aku buat. Serius aku menyesal. Kesalahan kedua sebenarnya dan orang sini janji takkan ada kesalahan ketiga yang serupa. Yang tak best tu sampai bawak dalam mimpi kot, aku kena marah dengan orang sana tu. Pergh. Tak senang hati aku. Salah aku gak, padan muka aku. Huu. Yang bestnya pulak, orang sana tu da maafkan orang sini. Yey. Terima kasih orang sana.

Kau pernah kerja time puasa tak. Aku puasa kali ni dapat kerja sambil puasa. Part time je kot. Kahkah. Tempat biasa la, tempat aku mencari rezeki sesuap nasi untuk anak bini. Nandos dihatiku. Ahaha. Time siang memang rileks gile la. Masuk time berbuke tu tak payah cerita la. Lagi2 time dekat seminggu nak raya. Nak terbalik kedai tu. Huu.

Sepeninggalan blog ni bersendirian lagi, aku sambut raya. Tapi raya tahun ni dah takde rase kick dia. Mungkin sebab aku da besar kot. So, da lain. Mungkin tahap kebestan raya adalah berkadar langsung dengan umur kot. Mungkin. Lagi raye tahun ni aku kerja. Macam orang berkerjaya la plak. Haha. Orang raye dok sibuk cuti, aku dok sibuk keje plak. Peduli hape haku. Haha. Pengalaman kot, berlatih nanti bila da kerja betul tibe2 bos tak approve cuti raye kau baru kau tahu. Aku takpe, da ada pengalaman. Kahkah.

Tengok, banyak tak banyak la benda yang terjadi sepanjang sepeninggalan blog ni bersendirian. Sorry la eh blog. Yang lebih penting aku belajar sesuatu dari setiap apa yang berlaku. Walau kadang aku sendiri tak faham apa yang aku dapat. Kahkah.

No comments: