|| link exchange ||

27 September 2011

emas

Harga emas tengah jatuh sejak seminggu lalu. Jadi orang pun sibuk cerita pasal emas ni. Banyak kelebihan emas ni sebenarnya. Ilmu aku pasal emas ni bukan banyak sangat pun. Tapi boleh la tahu sikit-sikit. Ngehngeh. Kutip ilmu dari tokey2 emas sana sikit, sini sikit, baca blog sana, blog sini. Kumpul ilmu sikit-sikit. Nak buat camne kan, kat universiti tempat aku belajar takde pulak diajar pasal emas kan. Sigh~

Bagi aku kalau aku beli emas ni, aku niat memang untuk jangka panjang le. 2, 3 tahun lagi kalau aku nak pakai duit untuk kawen boleh aku gunakan emas aku tu. Ngehngeh. Tak pun nak time nak beli rumah ke nanti. Fuh. Cita-cita, bapak tinggi. Haha. Takpe, orang tua kata slow2 la.  Aku bukan anak orang kaya yang setiap bulan duit akan masuk ke dalam akaun bank beriba-riban. So kenalah usaha sikit-sikit, berdikit-dikit. Hee.

Kalau kita tengok orang tua sekarang kita mesti pelik kenapa diorang ni banyak emas. Yela, emas yang diorang pakai. Kat leher, gelang bagai. Haaa. Sebab diorang ni bijak. Zaman dulu emas ni murah sebenarnya. Tak percaya kau boleh tanya emak korang atau nenek korang. Diorang nampak sebenarnya kelebihan emas even dulu takde kedai emas merata, takde kedai pajak merata, takde tv atau internet yang tunjuk pasal turun naik harga emas. Tapi diorang tahu kelebihan emas ni. Kalau tengok makcik2 yang pergi keduri tu, nah amik kau gelang sampai kesiku. Rantai leher tu sampai berat nak membawaknya. Kahkah.

Aku harap murah rezeki aku nak beli emas nanti. Senang nak masuk meminang nanti, bagi je emas yang aku beli tu. Ngeee. Sebab aku tahu, tindakan aku pada hari ini pasti memberi kesan dimasa mendatang.

No comments: